måndag 9 mars 2020

Viktigt med nya betaltjänsten!

Det är nu i och med den nya betaltjänsten extra viktigt att ha en bevakad e-postadress som användarnamn när man loggar in.

Varför då?
Det är den som används av TDB för att skicka information om anmälan.
Ex. när en anmälan till reservplats övergår till ordinarie plats skickas e-post som informerar att det har skett och att anmälan då ska betalas senast dagen efter kl 18.00.
Om inte det sker övergår anmälan till "Återtagen" och då går platsen förlorad.

Det är också viktigt att kontrollera hur inkorgen hanterar automatmail.
Många mailservrar skickar automatmail till skräpkorgen vilket gör att det är lätt att missa viktiga mail.


Det är också viktigt att se till att ha ett korrekt återbetalningskonto registrerat på anmälarens Ekonomisida.

Varför då?
Arrangörer som väljer att återbetala premier/avgifter tillbaka via *BGCs leverantörbanktjänst, hämtar TDB kontonummer från anmälarens registrerade Återbetalningskonto (tidigare Uttagskonto) i TDB, när BGC-filen skapas. Den filen skickas sedan till BGC och transaktionen genomförs. Har man ett avslutat eller felaktigt registrerat Återbetalningskonto kommer pengarna inte fram och skapar försening och onödig extra hantering för arrangören.
Kontrollera/korrigera Återbetalningskonto under Mina sidor > Ekonomi, för att korrigera kontonummer, klicka på Återbetalningskonto.


* BGC = Bankgirocentralen